NOVICE IN OBVESTILA

Prišla je Centralka!

Celje odločno po poti pametnega mesta

Celje, 22. avgust 2023 – Danes je izšla Centralka, enotna mestna aplikacija in kartica Celja, ki izboljšuje sistem mobilnosti in s tem kakovost življenja v Celju. Od danes je mogoče mobilno aplikacijo naložiti iz Apple Store in Google Play, kartico Centralka pa pridobiti v Glavni pisarni Mestne občine Celje, blagajni Nomaga, v TIC-u Celje in prometni pisarni parkirne hiše Glazija. Na vseh teh mestih lahko uporabniki Centralke nanjo naložijo tudi dobroimetje.


Centralka 1 Purg
Foto: Andraž Purg

Mobilna aplikacija in kartica Centralka združuje in digitalizira že vpeljane storitve mobilnosti v Mestni občini Celje. Omogoča plačevanje voženj s Celebusom, pregled postaj in prihodov avtobusov na postaje (premikajoče se ikone na linijah), izposojo Kolesca ter povezavo z obstoječim računom v aplikaciji Nextbike ali ustvarjanje novega računa. Do konca leta lahko uporabniki pričakujejo popolno integracijo sistema KolesCE v Centralko.
Aplikacija omogoča tudi plačilo parkiranja, podaljševanje parkiranja na daljavo, potisna obvestila pred potekom zakupljene parkirnine ter nakupe mesečnih in letnih dovolilnic. V aplikacijo se je mogoče registrirati z Google ali Facebook računom, omogoča nalaganje dobroimetja s PayPalom, bančnimi karticami ali na zgoraj omenjenih prodajnih mestih.  

Centralka Purg 3
Foto: Andraž Purg

Z uvedbo Centralke Celje odločno stopa po poti pametnega mesta, poudarja župan Matija Kovač: »Z napredno in celovito rešitvijo za mobilnost, ki bo v prihodnosti postala veliko več, Celje stopa na pot naprednih mest. Celjani smo s Centralko dobili urbano izkušnjo, ki smo jo sicer navajeni iz večjih svetovnih mest. Ena od glavnih prednosti pametnih mest je povezljivost. To pomeni, da so različne storitve - kot so v primeru Centralke zaenkrat prometni sistemi - med seboj povezani in delujejo kot usklajena celota. Gre za premišljeno in trajnostno načrtovanje, ki je osredotočeno na dobrobit ljudi. Pametna mesta so tudi priložnost za vključujočo rast, saj si želimo, da tehnološki napredek ne povečuje razlik med različnimi skupinami prebivalcev, ampak jih zmanjšuje. Vključevanje vseh prebivalcev v proces odločanja in zagotavljanje enakih možnosti za dostop do nove tehnologije sta ključnega pomena za uspešno uresničitev te vizije. Centralka je zato aplikacija in kartica. Ničesar ne odvzema, le dodaja. Verjamemo, da bo spremenila način mobilnosti v Celju, tako za občanke in občane kot tudi za vse, ki prihajajo iz sosednjih občin in regije po v službo in po najrazličnejših opravkih. Verjamemo, da bomo tudi s pomočjo Centralke in prihodnjega opravljanja mobilnosti lahko storili več samozavestnih korakov v smeri trajnostnega zelenega razvoja Celja in vseh mest, ki bodo sledila našemu zgledu ...«


Centralka Purg 4
Foto: Andraž Purg

Centralka bo omogočala sistem zvestobe. Vsak registrirani uporabnik bo vključen v shemo »Centralno – lojalno«, kar pomeni, da bo prejemal nagrade v obliki dobroimetja na kartici – tako bodo registrirani uporabniki Centralke prihranili. Še posebej bodo ugodna promocijska obdobja. V obdobju do 15. septembra dobijo vsi, ki si bodo v aplikacijo ali na kartico naložili vsaj 5 €, 2 % dobroimetja.
Centralka v prihodnosti
Centralka ima tudi potencial za nove uporabne storitve. V prihodnosti bomo z njo lahko plačevali muzejske vstopnice, oglede znamenitosti, storitve mestne uprave in javnih podjetij. Želimo si, da Centralka postane zaščitni znak mesta. 
Centralka Purg5
Foto: Andraž Purg

»V Celju verjamemo v pametno skupnost, ki si prizadeva za blaginjo svojih prebivalcev, obiskovalcev, organizacij in podjetij s premišljeno ponudbo digitalno podprtih storitev, ki prispevajo k dvigu kakovosti življenja. Centralka je prvi korak v tej smeri in naša naloga je, da jo s področja upravljanja mobilnosti skupaj z občankami in občani razvijamo v smeri trajnostne rasti interaktivnega in odzivnega mesta, ki pa digitalne tehnologije koristi kot orodje oziroma pripomoček, da se ponovno zavemo, kako pomembno je neposredno sodelovanje, skupnostno oblikovanje politik ter varno, prijazno in spodbudno okolje za vse generacije«, je povedala Larisa Potokar, ki na Mestni občini Celje skrbi za področje razvoja pametnega mesta.
Centralko smo dobili v sklopu projekta iz mehanizma Celostnih teritorialnih naložb Upravljanje mobilnosti Mestne občine Celje, katerega vrednost je 2,7 milijona evrov in je sofinanciran v višini dobrih 846.000 evrov iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in EU sredstev Republike Slovenije. Projekt obsega vzpostavitev centralne informacijske platforme, kamor spada tudi Centralka, in pa postavitev sistema tabel za usmerjanje na parkirišča. 


foto 1 Matja Jambriko
Foto: Matjaž Jambriško

Vodja projekta Boštjan Golež je na današnjem dogodku v Tehnoparku Celje in na Krekovem trgu predstavil delovanje aplikacije 'v živo'. »V Centralko močno verjamemo. Je enostavna za uporabo in bo vsakemu, ki jo bo vzel za svojo, olajšala uporabo Celebusa, Kolesca in parkirišč v Mestni občini Celje, v prihodnosti pa še veliko več,« je ob tem povedal. 
Vse, ki želijo biti obveščeni o uvedbi aplikacije in vsem, kar ponuja, vabimo, da obiščejo spletno stran https://centralka.celje.si/.
 

foto Matja Jambriko
Foto: Matjaž Jambriško

Mestna občina Celje
Trg celjskih knezov 9
3000 Celje
10x10
telefon: 03 42 65 700
10x10
e-pošta:   mestna.obcina@celje.si
splet:   moc.celje.si
Uradne ure v mestni upravi
Mestne občine Celje
ponedeljek:
od 8.00 do 11.00 in od 12.00 do 15.00
sreda:
od 8.00 do 11.00 in od 12.00 do 16.30
petek:
od 8.00 do 12.30

Iskanje

© 2012 Mestna občina Celje